lördag 18 april 2015

Middagsmys med Åkesson

Ikväll har familjen Åkesson varit på besök och det har blivit massor av tvillingmys!! Jag kan nog aldrig få nog av att snosa på trollungarna :)
Vi testade några nya recept idag nämligen Grön risonisallad (som jag blev väldigt förtjust i!!)

och ugnsstekt kyckling med gremolatfyllning som blev god den med. Jag får nog erkänna att jag förväntat mig mer smak med tanke på innehållet i/runt kycklingen men köttet var verkligen saftigt och fint så jag är nöjd!!

När jag åkte hem från Australien tog jag med en flaska av mitt favorit-vin från en dal norr om Launceston (staden jag bodde i när jag var utbytesstudent) Ikväll korkade vi upp flaskan (delad glädje är dubbel glädje) och jag njöt, det är så friskt och gott... lite synd att det tar slut bara... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar