torsdag 25 mars 2010

Trångsynta svenskar

Jag bevittnade en märklig händelse på stadsbussen i morse här i Malmö. Jag har sovit hos Heléne inatt då vi hade påsk pyssel kväll igår för alla familjerna och jag fick då ta buss 2 från Söderkulla. Alla säten fylls upp med en person (klistrade till rutan och väskan på det andra sätet) och när det trillar in fler människor skulle man kunna tro att bussen var fyll. Människorna sätter sig inte bredvid varandra utan då väljer man att stå istället. Skulle där vara någon som vill sätta sig bredvid någon som redan sitter, mötts de av en djup suck. What's up with that?????? Trångsynta, bedrövliga människor!! Märks att de inte pendlar för på regionbussarna är det en helt annan inställning, där kan man bara drömma om att få ett säte för sig själv!
Så till alla människor som slänger sin väska i sätet bredvid sig och sedan bemöter sin medmänniska med en suck har jag bara 2 ord till, SKÄRP ER!!!!!!

1 kommentar:

  1. hihi, det där har tro det eller ej hänt mig på pendeln en dag också...
    Även de bussarna fylls på på samma märkliga vis, enda skillnaden är att de som kommer på senare åtminstone kan sätta sig på det yttre sätet... men det finns inte alltid de som tar undan sin väska förrns man nästan sitter på den. Det är helt galet. KÖR BIL OM DU INTE KLARAR AV MÄNNISKOR! det är min åsikt...

    SvaraRadera