onsdag 23 juni 2010

Vattenkrig och dejt ;)

Ska erkänna att det var aningen segt att stiga upp i morse när klockan "sjöng" för mig (04.45) men dagen har bara blivit bättre. Lite lagom kul på jobb där dagen bara flög iväg men det kan oxå varit för att jag hade något trevligt att se fram emot. (Tell you more bout that later!!)
Igår på jobb firade vi midsommar med ungarna och så klart hade vi sång runt midsommarstången. Vi var ute på gården i det fina solskenet och jag fick sitta på en stol i mitten och sjunga på grund av en besvärlig mage. Under tiden vi sjunger för fulla muggar och dansar med barnen, kommer vaktmästaren ut och ska vatnna alla blommorna/buskarna. Efter vi är färdiga går Heléne min kollega fram till honom och frågar hur mycket han vill ha för att spruta vatten på mig med sin vattenslang (jag brukar nämligen gå runt och spruta med min vattenpistol på allt och alla. Killen (som heter Oskar och är 19 år, barnen har frågat och tycker att jag ska dejta honom hehe) är med på noterna direkt och säger till Heléne att han kan göra det grattis och direkt springer mot mitt håll. Jag snabb som blixten for upp och in i trapphuset med ett par blöta ben som resultat.
Och den som trodde att jag skulle låta detta vara, känner inte mig!! Jag for in och hämtade alla vattenpistolerna och startade ett vattenkrig ute på gården. Jag höll mig dock på avstånd från Oskar och jag klarade mig från att bli nersprutad (näää Heléne, med vatten menar jag!!!!) Min elaka kollega lämnar dock min kofta borta på sandlådan, precis bredvid där Oskar står. Men smart som jag är skickar jag ett av barnen att hämta min kofta haha :D
När vi sen har räknat alla barnen och ska gå in, vänder jag min rygg på Oskar i 2 sekunder och snabbt som f-n är han framme och sprutar ner hela min rygg och huvudet!!! Argh!!!! hahaha
Det ljuvliga då som jag hade att se fram emot idag var min dejt med Emma och Elin!! De var inne och skulle handla på Grodan och Kaninen på Kronprinsen och turligt nog slutade jag efter mellanmålet idag. Så ner och kramas och klämmas och busas med Elin och jiddra med Emma Femma :D En helt underbar stund allt för sällan jag träffar henne nu. Var mycket bättre när vi pluggade, då fick jag träffa min älskling VARJE DAG!!!! =)

1 kommentar:

  1. Saknar min Lena varje dag och Elin e sååå glad för sina skor. Sätter jag dom på henne, vägrar hon att ta dom av sig. Än en gång, TUSEN TACK hjärtat!! PUSSSSSSSSSSSSSSSS

    SvaraRadera