söndag 19 september 2010

ohh, en annan sak...

..jag har nu äntligen gått och blivit världsförälder. Jag har alltid sagt att den dagen jag får ett fast jobb och därmed en stadig inkomst, ska jag bli medlem hos

UNICEF

Som ni alla vet har jag ett brinnande intresse för barn och vilken organisation passar inte mig bättre än Unicef. De jobbar verkligen för att alla barn ska få gå i skolan, vara skyddade mot övergrepp, få fram deras rättigheter. Och ännu bättre, de jobbar även med att påverka makthavarna. DÄR, måste vi få till en förändring!!!!!

Så med stolt och rak rygg klappar jag mig på axlen :) Och vet ni vad... ni kan känna er lika rediga. En hundring i månaden kan du klara dig utan. Du kan låta bli att äta lunch ute TVÅ DAGAR I MÅNADEN! Eller så kan du ta bussen istället för att ta taxi EN DAG I MÅNADEN! Eller ännu bättre, ställ bilen och åka kommunalt! DÄR kan du tjäna pengar som både kan gå till att bli världsförälder samt lite extra i din egen fick om så önskas. (Jag hade dock valt att donera mer :P ).

Bli lika redig som mig och

bli världsförälder,

NU!

1 kommentar:

  1. Good on ya!!! :D Jag kan ju inte va sämre än dig gnutten så nu ska jag också bli världsförälder! :) Får vi gå på föräldrarsamtal då???? hahaha =)

    SvaraRadera