söndag 21 augusti 2011

Liams namngivning

Igår var det dags för Liams namngivning. Dennis & Fanny valde att ej döpa Liam i kyrkan utan bad deras vän Lena från Jämtland att hålla en ceremoni hemma istället. Och så mysigt det blev!! Vi stod ute på altanen med den underbart vackra naturen på öppna landskap i bakgrunden och solen sken härligt på oss, mycket bättre kunde det inte bli!! (Jo, att det inte hade blåst så mycket. Hade ganska mycket problem med min klänning hehe) Under ceremonin fick vi faddrar läsa vars en dikt till Liam och jag läste:




Kom till mig när du är ledsen och jag ska trösta dig

Kom till mig när du är ensam och jag skall hålla dig sällskap

Kom till mig när du behöver prata och jag skall lyssna

Kom till mig när du är rädd och jag skall hålla om dig

När du än behöver mig ställer jag upp för dig

Vad det än gäller, när det än är, finns jag här för dig



Här står vi alla :) De tre faddrarna, Lena som höll i ceremonin, Fanny & Dennis samt Jessica & Mimmi som sjöng underbart vackert för oss. Sist skålade vi och det var bara början på kvällen hehe

Eller hur Fanny ;)
Faddrarna med Liam
Jag, min syster Marie & Kicki som är vän till familjen



Kan det bli mer kärlek :)


Liams "farbrödrar" Niklas, André & Tobbe


Och så den omtalade 3D-tårtan av Pingu. Riktigt häftig, trots bilolyckan ;) Och så massor med cupcakes *slurp*



Man blir trött av en massa uppmärksamhet. Dags för lite käk och sen sova hos pappa en stund!!

Senare på kvällen samlades den allra närmsta familjen för grill och mys. En helt FANTASTISK dag/kväll och jag är en RIKTIGT stolt faster!! Liams är sååå ljuvligt underbar!!! Nu vill jag ha fler syskonbarn så kom igen brorsan och syrran. Pressen ligger på er för jag har då inte tid att skaffa barn hahaha :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar