söndag 11 september 2011

Jag kan bara inte bara vara....

Ja, eftersom det var STORSTÄD inplanerat idag var det bäst att ladda med en ordentlig frukost!! Satte mig vid datorn för att käka och samtidigt ta en snabb titt om det kommit upp några roliga bilar på Blocket.... Ja de slutade med att det blev biljakt istället. Var på väg upp till Klippan för att kolla på en Volkswagen Golf -05a på Bilpartner men när vi tittade och jämförde med andra så kunde vi se att Bilpartners olika återförsäljare lägger på ett kraftigt påslag och där kommer småläningen fram i mig, de e jag för snål för!!!
Istället åkte vi runt till några olika bilförsäljare runt om i Trelleborg och jag hittade en Seat Cordoba 07:a som jag är sugen på. Dock vet jag inte så mycket om det märket så om du kan, skriva gärna en kommentar till mig :)
En snabb runda till stan och sen hem för att sätta igång. Började med att titta till mina tomater...
...och här är dagens skörd :PSåg även i frysen att brödet började ta slut så det var bara till att ställa sig och baka nytt. Och såååå gott det luktar i hela lägenheten :D
Sen var det då dags för en fajt med dammsugaren.... Ja, den bråkade lite men jag vann fajten och det ser genast mycket bättre ut här hemma. Alltid skönt när man får ordning och reda och jag tycker det luktar så gott när det är nystädat, speciellt om man torkar golven :DOch äta måste man ju oxå. Idag blir det kassler och broccolilåda (med pasta i botten och sås), snabbt och lätt och underbart gott! Har blivit lite av en mästerkock på senaste tiden om jag får säga det själv hehe Tycker att det är kul att ställa mig i köket :D


Nu är det bara tvätten kvar innan jag kan slänga mig i soffan. Vi har fått nya tvättmaskiner och det går sååå mycket fortare att tvätta nu, ljuvligt!!!!

Jag är lite old-school ang mina kökshanddukar för jag manglar nämligen dom så man får fina pressveck. Och jag har en bunt med gamla linnehanddukar som jag har fått efter min farmor Linnea. På de flesta har farmor broderat in sina initialer och det är så passande eftersom vi har samma, LP. Men sen har jag en handduk som det står JP med årtalet 1951. Det är nämligen min farfars mor Johanna Persson som har broderat och år 1951 var Johanna 62 år gammal. Det slog mig när jag stod och manglade att min gammelfarmor har haft denna handduk i sina händer och nu 4 generationer senare står jag med den. Och helt otroligt är att den fortfarande är i gott skick!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar