söndag 25 september 2011

Tomatodling på balkongen

Det hela började i våras när jag fick några tomatskott (tror det heter så) från Anita. Jag som absolut inte har haft gröna fingrar innan ville dock ge det en chans. Så det började att de stod på min diskbänk i köket, för att så småningom planters i krukor och de placerades på matbordet i vardagsrummet. Dom växte och växte och växte och växte (missade att jag skulle ansa dom hehe) så till slut hade dom blivit å stora att jag fick sätta ut dom på balkongen. Fick en del tips från personalen på EuropaBlommor om hur jag skulle stötta dom och resultatet blev som ni ser nedan :)


Och så småningom kom det blommor som följdes av små små gröna tomater :D

Och lite sol samt näring på det resulterade i

RÖDA TOMATER :D MUMS SÅ GODA!!!!

Sommarens sista skörd :P

Idag har jag dragit upp de sista plantorna och hängt upp de som var kvar. Nu ska bara den sista näringen rinna ut så ska de nog bli några fler röda tomater :) Kanske lagom till min middagsbjudning nästa helg ;)

Nä, ska ut igen och fortsätta städa balkongen. Eftersom solen skiner idag och det har varit balkong-städ, så bara måste jag grilla ikväll. Återkommer med bild senare :D

1 kommentar: