söndag 26 oktober 2014

Myshelg

Eftersom jag och Fredrik varit tillsammans ett år nu överraskade jag honom med en weekend i Göteborg med hotel och massa mys. Bland annat hade jag bokat ölprovning för oss på Ölrepubliken och detta var verkligen ett guldfynd! Vi hade Ted på vår provning, riktigt kunnig och intressant kille att lyssna på och han överraskade oss verkligen med surölen som var så god! Att det dessutom visade sig vara Freriks favoritpub i Gbg var bara en bonus (när vi närmade oss berättade han för mig att "puben framme på hörnan måste vi besöka någon gång, dom är fantastiska!") 

Vi bodde på Scandic Europa som är nyrenoverad och det var riktigt snyggt och tuff inredning. Hade det inte varit för att jag hade bokat bord på en annan restaurang sen tidigare hade jag gärna stannat och testat deras restaurang. 

Idag vandrade vi runt på stan och strosade i affärer i godan ro. Och när man shoppar så måste man ju fika, så enkelt är det bara ;) Problemet var bara att kunna välja, fanns så otroligt mycket gott på Konditori Brogyllen

På vägen hem körde vi inom Freeport och jag har aldrig varit där innan (betydligt större än vad jag förstått, måste ha mer tid där nästa gång!!!!!) Vi gjorde en del fynd, bland annat har vi äntligen fått tag på brödkniven i Edge-serien vi har så nu kan jag skära bröd ordentligt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar