måndag 9 november 2009

Dags för brandstationen igen :)

Varje termin har vi studiebesök på brandstationen i samband med vår brandvecka på jobb och idag har vi varit iväg ;) Ni vet ju alla vad som hände förra terminen (om inte, se inlägg för den 4:e Maj -09)så det var med nervösa steg som jag lämnade Kronprinsen, extra mycket då Heléne (din buse!!) skulle följa med!!! Mådde lite dåligt på vägen ditt (var helkrass igår) vilket Heléne snappade upp och jag kan inte låta bli att tro det var anledningen till varför hon var "snäll" på brandstationen idag. Det enda lite lagom pinsamma hon utsatte mig för var när vi gick förbi kriminalvårdarna som tränade på självförsvar etc och jag var "frivillig" att gå sist för att få med alla barnen. När brandmannen som visade oss runt frågade om alla hade kommit ner från trappan, vilket jag då inte hade, frågade han om alla var nere. Heléne svarade då att det fanns en fröken som antagligen hade "fastnat" ;) vid kriminalvårdarna. Brandmannen frågade vem det var och då svarar ett av barnen "Det är LENA!!!" varpå när jag kommer ner frågar brandmannen "Vem är fröken Lena?" Jag som var helt ovetande svarade lite rädd att det var jag varpå brandmannen ger mig ett stort flin och skrattar.... HELÈNE!!!!!!
Alltid lika trevligt att hälsa på brandmännen och jag ser fram mot nästa termin ;) Under tiden så för alla mina Ladies har jag en bild vi kan njuta av ;) ENJOY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar