onsdag 18 november 2009

Ost & Vin Provning

Idag var Marie, Heléne, Åsa, Kristin och jag på ost & vinprovning (handlade dock mest om ostarna :P) Ostarna på tallriken var alla svenska ostar och alla ostarna var inköpta på Möllans ost (kan vara bra att veta om man vill ha mer :P) Det berättades lite om varje ost och sedan fick vi pröva med rekommenderat vin till och vissa ostar var riktigt goda!! Så klart fanns det några ostar som inte alls föll mig på läppen (ni ser de prickiga ostarna nere till höger.... uhuh!!) Jag var så duktig och skrev ner lite om varje ost men nu ska jag bara hitta ett bra ställe att lägga lappen på så jag kan hitta den när jag vill briljera med mina nyinförskaffade kunskaper =) Kanske blir en osttallrik när tjejerna kommer på middag nästa helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar