söndag 6 december 2009

Julmarknad i Köpenhamn

Igår var det återigen dags för mig, systeryster och MorPersson för vår traditionella resa utomlands!! Vi for hela vägen över till Köpenhamn (jag glömde passet men klarade mig hehe) för julshopping och så klart, Tivolis julmarknad!! Vi tog vår vanliga runda på Ströget, vår lunchöl (fick dock svika mamma i år!!) för att sedan promenera vidare genom affärerna och folkmassorna. Handla julklappar skulle jag kunnat gjort och på sätt och viss gjorde jag... till mig själv =) Efter middag på vårt stamhak (irländsk pub på andra sidan gatan till Tivolis ingång) hade mörkret hunnit falla och vi begav oss in på Tivoli. Kändes som mer folk i år än det brukar men vi lullade på i vår takt och till slut kom vi till vårt favoritträd, Hjärteträdet :) Jag fick även njutit av det lika traditionella kanderade äpplet och det var lika gott i år som föregående år =) Mycket trevlig dag, som alltid med töserna och om vi har räknat rätt var detta 8:e året i rad vi åkte över :)

1 kommentar:

  1. Vilken jättefin bild du fått på träden och jag hoppas att vi fortsätter nästa år för jag tycker att det är en mysig dag.

    Kram mamma

    SvaraRadera