fredag 24 augusti 2012

Uppladdning!!!

Ja nu laddas det för fullt! Tröjan jag ska springa i är hämtad, träningskläderna framlagda och idag till lunch blev det pasta (kokerskans val haha) Men för att verkligen bli laddad krävs det en marknadsbulle ;) Varje år gör Palmblads Konditori i Trbg speciella marknadsbullar som endast går att köpa denna helg (Palmfestivalen) och eftersom jag har varit med och gjort sådana (när jag hade praktik i 8:an) vet jag hur mycket grabbarna "där bak" sliter med dessa bullar. Och dessutom är dom himla goda :P
 
Så vad är det då jag laddar för?? Jo imorgon är det dags för Trelleborgsloppet och jag ska springa 5km rundan.

Men för er som följt min blogg vet redan att just springa är min stora akilleshäl. Men jag är inte den som inte kan anta en utmaning. Så anmäld är jag och jag tänkte lägga upp det som ett intervall-träningspass. Springa 1km, gå 1km, springa 1km, gå 1km, springa 1 km. Eller mer löpning kanske, vi får se. Sen ska detta bli min utgångspunkt för fortsatt löpträning för mitt mål är att så småning om kunna springa en mil (har ytterligare en anledning till detta men inget jag vill nämna än!)
Jenny och Jimmy ska börja springa första kilometern med mig (har två harar hahaha) sen får jag klara det själv så kom gärna och heja :D Idag känner jag mig faktiskt riktigt laddad så detta ska bli skoj =))
Plus om jag får en bra tid blir det en utmaning för en viss person som ska göra ett triathlon imorgon. Han måste nämligen klara det på min tid * 2 för att vinna oss emellan. Good luck in Dalby ;))
 
Brodern min ska oxå springa, fast han tar milen! Hans mål är Sthlm marathon så detta är ju bara småpotatis för honom ;) Vi ses på uppvärmningen brorsan =))

3 kommentarer:

  1. Men har du missat Liams anmälning? ;)

    SvaraRadera
  2. Jag ska gå barnvagnsklassen, så vi ses kanske i mål :)

    SvaraRadera
  3. Hejja Lena!! Jag ska gå jag för jag hatar också att springa, haha.

    SvaraRadera