lördag 3 oktober 2015

Köpenhamn

När vi åt frukost i morse frågade Fredrik om vi skulle hitta på något idag, exempelvis dra till Köpenhamn! Så undan med frukosten och på med lite kläder sen drog vi ner till tåget. Fredrik hade tydligen planerat att vi skulle åka till Torghandlaren (man kommer dit genom att hoppa av på hållplatsen efter huvudbangården och går 2 kvarter) och OJ vilket underbart ställe!! Jag fullkomligen älskar detta mysiga, varma, levande, goda, vackra ställe! Vi vandrade runt bland de flera olika stånden där det såldes allt från färska kryddor, kött-, ost-, olja-, fiskdiskar och även massa små hak där man kunde äta allt möjligt! Vi stannade till hos Le Petit där Fredrik bjöd mig på champagne och en mycket mumsig charkbricka och jag njööööt till tusen!

På vägen tillbaka till centrum promenerade vi genom en park (där vi lunchade Jenny när vi var och såg Robbie Williams) och det var så underbart! Solen sken, parken blommade, min stora kärlek bredvid mig, jag är så lycklig!

Vi bestämde oss för att inte gå på Ströget utan hittade en massa andra gator och därmed lite andra butiker, vissa riktigt underbara (bland annat köpte vi en lampa och en häftig kudde till vardagsrummet) och vi hamnade så småningom nere vid Nyhamn där det var välbehövligt med lite mer mat och god dryck.

Vilken uuuuunderbar dag med min underbaraste fina Fredrik, jag är så lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar