måndag 7 mars 2016

Blogg-torka

Ja, det har ju varit lite si så där med bloggandet men nu har jag lagt in lite inlägg tillbaka i tiden och så ska jag ge detta en chans till :-)
Tyvärr ligger jag hemma i magsjukan just nu så då finns det lite tid över till enklare aktiviteter så som att uppdatera bloggen men fy för så illa jag har mått. Tyvärr har vi haft en massa sjukdomar på barnen på förskolan och det känns som att allting bara går runt runt runt. Men egentligen är inte det så konstigt när (vissa) föräldrar är så självupptagna med sina egna karriärer att de inte har vett att hålla sina barn hemma när de är sjuka. Och så kommer barnen till förkolan, sjuka och så sprider vi runt på smittan, igen!
Jag brukar sällan vara sjuk, jag brukar vara hemma max 2 gånger på ett år, men redan nu har jag varit sjukt tre gånger på 2 1/2 månad och det är så uppenbart att jag får smittan från barnen på jobb.
Så tänk på det alla ni som har små barn, håll era barn hemma när de är sjuka. Inte bara för smittspridningen utan för att det är det humana att göra mot sitt barn. Jag kan bara relatera till hur dåligt jag har mått och tanke på att behöva lämna sängen är bedrövlig!! Så stanna hemma, ta hand om barnen, ge dom extra kärlek (och kanske lite extra glass) och håll dom gärna hemma den extra dagen så de verkligen är återhämtade. Det vinner både ni, ert barn, personalen och alla andra barn (med familjer) på!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar