söndag 20 mars 2016

Winetales & Cafe Knus

I höstas när vi firade två år fick Fredrik i present av mig att vi skulle åka till Dragör för en liten härlig vinresa. Så igår var det dags och vi for över sundet där ägaren Frédéric Hervier tog emot oss. Frédéric berättade riktigt entusiastiskt och på ett roligt och informativt sätt om vinerna, och vi fick smaka både röda och vita viner. Det var mycket underhållande och jag har verkligen lärt mig en del (frågan är bara hur länge jag kommer ihåg det hahaha)
Efter provningen bjöds det på en härlig chark- och ostbuffé från Möllans Ost där faten var fyllda av olika ostar, lufttorkad skinka och salami samt flera olika goda tillbehör. Vi fick även riktigt gott bröd från Pâtisserie David, kex och ett riktigt gott franskt havssaltat smör. Så himla gott alltihop!!!
 
Sista vinet vi fick smaka var ett vin från en skånsk vingård (fladiematvingard.se) som var riktigt gott. Kul med svenska (och speciellt Skånska) produkter. Jag tror nog att det kan tänkas bli ett besök på vingården till sommaren!
 
Idag startade vi dagen med att cykla ner till Cafe Knus för att träffa flera goda vänner och äta frukost. Jag har aldrig varit här innan men vilket härligt ställe, och gott!! Massor med olika goda bullar, olika pålägg, goda teer (och kaffe såklart) juicer och som avslutning, pannkakor med nutella, mums!! Det var en sån himla härlig start på dagen, god mat och ännu bättre, fantastiskt sällskap med goda vänner. Stunder som dessa är verkligen balsam för själen!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar