fredag 26 juni 2009

Sydd i fingret

Stackars mig!!! Skar mig så pass kraftigt på jobb idag att jag fick åka upp på akuten och bli sydd i fingret. Men läkaren var ju verkligen dum, dum, dum, dum, super idiot dum!!!!! Jag berättar för honom innan han började att jag inte alls tycker om nålar och att jag inte vill se när han syr, varav han är vänlig och lägger en handduk över mina ögon. Sen ger han mig bedövningssprutan och visst, det känns men inget som går att hjälps. Sen väntar han en liten stund och säger att han ska börja och att jag inte kommer att känna något. Jag frågar "lovar du?" varav han skrattar till och lovar. SÅ IN I HELVETES JÄVLA FEL HAN HADE!!!! Bedövningen hade ju för f-n inte börjat verka riktigt och det gjorde snor-ont i mitt finger!!!!!! Jag skrek till och sa att det gjorde ont varav han bara trycker igenom en gång till. Efter att jag skrikit till ordentligt slutar han och slår sin knut. Tårarna bara vällde upp och jag som ska försöka vara lite tapper biter ihop (skönt med handduken över ögonen) vilket resulterade i att de trodde att jag hade svimmat. När läkaren var färdig tackar han för säg och säger lite käckt "ja nu har vi kanske botat din nålfobi hehe" TÖNT!!!!!!! När läkaren har gått skulle sjuksköterskan stripsa och lägga om mitt finger och börjar mitt finger att domna av. Jag berättar det för syrran och han sa faktiskt då att läkaren hade varit för snabb på det.
Jaja, nu sitter jag här med ett avdomnat finger och knappt nån mat hemma (skulle ju åka och handla idag). Får spana in vad gott som kan finnas i frysen, tror jag har nån god chilli :-P

3 kommentarer:

  1. Stackars liten, tur du har lite shopping i Malmö att se fram emot imorgon =)

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag var riktigt dåligt faktiskt! Jefla läkare! Hur lyckades du med att skära dig så? Var det under fruktstunden? :)

    //Lina K

    SvaraRadera
  3. Du slutar aldrig att imponera =)

    // Storebror

    SvaraRadera