söndag 5 december 2010

Dagens utflykt

Ja, när snön vräker ner kan man ju tycka att en bra film och inlindad i en varm filt kan vara en bra idé... men nä, inte för MorPersson och mig. Vi steg upp och åkte in till IKEA då jag var på jakt efter en stor vas som jag kan ha granris i. Jag älskar doften av gran men kan inte ha en gran i lägenheten av två anledningar egentligen
1. Jag får klåda när det är dags att klippa ner den
2. Jag är för lat för att komma ihåg att vattna och pallar
inte med alla barr överallt hahaha Så istället tänkte jag sätta stora grankvistar i denna vas och smycka med mini-julkulor och lite annat smått och sött :)
Vi skulle bara ta en snabb runda på IKEA, och drygt 1 1/2 timme senare kom vi iväg :P Javadå, det tycker jag var riktigt bra jobbat tihi Vi rullade över till Katrinetorps julmarknad på andra sidan motorvägen och det var lika mysigt som vanligt.
Det har blivit mycket mycket större och så många små stånd de har nu. Mina inköp blev hallonglögg från hallongården (Riktigt riktigt gott!!! Speciellt för mig som inte dricker vanlig glögg) samt en spittekaka som jag kan bjuda Kristy på när hon
kommer (om 16 dagar!!!)
http://www.hallongarden.com/hallonglogg-hallonglogg-hallonglogg/
En runda in om Net on Net, sedan var det dags att rulla vidare till Vellingeblomman för deras tomteby. Och vad kan jag säga.... oj, oj, OJ!! Så mycket fint, gulligt, sött, underbart, ja jag blev helt salig!! Försökte hålla mig lite, men ujch vad det handlades hehe :) Nya glöggmuggar, tomtar av olika slag, pynt-saker till min vas-gran haha, ljus, DATUMLJUS vilket var på tiden och mycket mer. Fick en supersött adventsljusstake av mamma som matchar mina glöggmuggar. Ja en fylld kasse hade jag med mig ut och några hundralappar fattigare. OCH INTE EN ENDA BLOMMA HAHAHAHAHA
Hela tomtestigen är sammanlagt 1km lång och på denna länk kan ni få en supersnabb upplevelse av hela stigen på bara några sekunder http://www.vellingeblomman.se/ Men vem vet, det kan leda till att ni får mersmak och bara måste åka dit. Jag tar dock inget ansvar för följderna tihi :D En superduper härlig dag där timmarna, som vanligt i mammas sällskap, bara sprang iväg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar