torsdag 30 december 2010

COPENHAGEN

Så var det då dags, att färdas över till den stora staden för skoj och hoj :) Vi hade tajmat in perfekt med bussar och tåg för att hinna över till kl 11.00-ölen, meeeen så klart ville Skånetrafiken annorlunda! Efter 30 min på Hyllie station med lätt förfrusna kroppar, kom äntligen tåget och vi missade 11-slaget. MEN, som min käre far sa, klockan är alltid 11 någonstans :P Så ner till Illumn för brunch och ÖL :D Vi fortsatte ner mot Nyhamn och även om inte solen sken och människor satt packade på uteserveringarna, var det minst lika fint på sitt eget vinterlandskaps-magiska-sätt :)

Så klart blev det lite shopping under dagen och when in Copenhagen måste man ju besöka legoaffären :) Äntligen har vi hittat en cykel som passar Kristy tihi

På vägen tillbaka blev vi så törstiga att ett stopp på The Dubliner var perfekta ursäkten för att få sitta ner ;) När klockan var 16.00 beställde jag två Jägerbombs och ni kan tänka er vilket flin jag fick av barkillen hehehe
En alldeles, alldeles ljuvlig dag med underbara vänner och många goa skratt. Inte utan att jag saknar mitt liv i Australien lite mer :P (Sorry mammsen!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar