måndag 24 januari 2011

VM Handboll

Igår var då äntligen dagen kommen, handbollsdagen!! :) Vi hade biljetter till alla tre matcherna, Australien-Chile, Sverige-Kroatien och Danmark-Argentina. Eftersom Australien är som mitt andra hem ville jag så klart in och titta på deras match med (Lets go Aussie, lets go!!). Men jag kan nu förstå varför de jämnt slutar sist i mästerskapen...många tappade bollar, stegfel, fumlade etc :( Men James som spelar i Stavsten skötte sig bra :)

Sen var det då äntligen dags för Sverige att spela :D Arenan fylldes med glada människor och stämningen var på TOPP!! Matchen kom igång och den följande dryga timmen försvann i ett nafs. Bra match, snygga pågar ;P, glädjande resultat och trevligt sällskap!! Vad mer kan man önska? Jo, att Danmark skulle vinna sin match :) Den sista minuten på matchen kan ni se nedan och även höra folkets jubel, sång och glädje :D

Så Danmarks match var även den viktig. Om Danmark vann, skulle det betyda semifinal för Sverige. Så självklart stannade vi och titta på matchen. Men lagom till jag återfått andningen, lugnat nerverna och börjat njuta av Danmarks match mot Argentina (som danskarna ledde ganska säkert i första halvlek), släpper de danske pölsekorvarna in en massa mål och hux flux hade de endast en ledning med två mål!! What the f--k!! KOM IGEN DANMARK, JOBBA!!!!!!! Och så klart vågar de inget annat än att lyssna på mig och pang bom smällde de in lite mål och skärpte försvarsspelet :P Seger till Danmark och SEMI FÖR SVERIGE!!!! Vad var det jag sa ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar