lördag 26 mars 2011

HELDAG PÅ SPA :D

Precis som rubriken säger, har vi varit iväg en heldag på Ystad Spa http://www.ystadspa.se/. Vi är då MorPersson, Marie, Fanny och jag :D Vi har börjat en tradition med att vi tjejer sticker iväg på en sådan här dag en gång om året och tja, det känns inte som en uppoffring precis :P

Vi började med frukostbuffé och mums, det var farligt!! Hur mycket gott som helst! :P Sen gick vi in och bytte om till våra morgonrockar och tofflor, söta till tusen!!! :D


Ovan är ett av relax-rummen, men de ligger rum i rum med bubbelpolerna så vi valde det andra relax-rummet. Först bubblade Fanny och jag en stund. Blev dock så varma och trötta att vi fick sitta och vila en stund. Lagom utvilade blev vi sedan inkallade på våra första behandlingar och för mig blev det delkroppsmassage (En mjuk och avstressande massagebehandling som i efterhand går över i en mer djupgående och behandlande form. Den utmärkta behandlingen för dig som har trötta och utarbetade muskler i t.ex. nacke, axlar och rygg.). Eftersom jag har bry med ryggen tog hon det lugnt med ryggen men mina axlar och min nacke, ja där gick hon lös. Ja herregud!! En skön smärta på ett helknäppt sätt!! Det blev en paus för lite lunch och när vi gick igenom entrén för att komma till restaurangen kom det in en hel drös med fina pågar. Jag gissar på ett fotbollslag och tja, jag frågade några av killarna om inte jag kunde få hänga med dem istället :D (kom ihåg, jag var bara iklädd min morgonrock). Fick några leende tillbaka och även en kommentar "Ojojojoj ;)" Dock var jag ganska hungrig så jag dissade pågarna och hängde med töserna till restaurangen istället :P Efter lunch hade jag gott om tid för mer avkoppling. Precis vad jag behövde och sedan fick jag min andra behandling, Moor-mud lerinpackning (en varm helkroppsinpackning med naturlig lera rik på mineraler. Även en ansiktsrengöring, lermask och en avstressande ansiktsmassage ges. Avslutas med en mjukgörande bodyspray.) Ja, det var verkligen lika härligt som det låter!! Allting avslutades med en sen eftermiddagsfika och vi rullade därefter hemåt. MEN, dagen var inte slut där. När vi kom hem till Trelleborg samlades vi alla (nu fick grabbarna oxå vara med) för pappas födelsedagsmiddag. En mycket, mycket härlig kväll med min älskade familj!!! :D

1 kommentar: