onsdag 30 mars 2011

Akta er för HJÄLPFONDEN!!!

För några dagar sen fick jag ett samtal av en man som ringde från företaget Hjälpfonden. De samlade in pengar för att bidra till forskningen mot diabetes och cancer sa han. Mannen gjorde inte så stora försök till att pressa mig på pengar vilket jag uppskattar (avskyr påstridiga människor). Men han lät så frånvarande, tuggade på något samtidigt så jag knappt kunde höra honom och dessutom hade jag aldrig hört talas om namnet tidigare. Men, eftersom vi har både diabetes och cancer i familjen (mamma diabetes, pappa cancer) föll jag som en fura och sa ja till att skänka lite pengar. I veckan kom inbetalningskortet och när jag nu skulle betala började jag fundera lite. Med tanke på alla penga-tjuvar och svindlare det finns bör jag nog kolla upp detta lite först. När jag sen sökte på google kom många träffar upp: www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_710789.svd www.ssdf.nu/tidningen/artikel.php?id=394 www.metro.se/se/article/2007/02/05/06/135723... soffpotatisen.blogspot.com/2007/02/hjlpfonden... www.aftonbladet.se/nyheter/article1512158.ab Ja, som ni ser är de inte lika helylle som de utger sig för att vara!!! Så en varning till er därute om Hjälpfonden ringer till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar