måndag 4 juni 2012

PARIS!!!

Ja, var ska jag börja :D
Jag kom fram på onsdagkvällen och pojkarna hade ordnat lite goda ostar, baguett och rött vin. Jag kände mig välkommen direkt och för att toppa kvällen drog dom med mig till sitt favo-område. Jag var inte inne och såg föreställningen men pojkarna hade varit några kvällar innan och sa att den var riktigt bra :))
Sen skulle vi välja en pub och hör & häpna, vi hamnade på en australiensk pub!! =)) Men inte mig emot, fick druckit en massa goa australienska öl som jag inte haft på evigheter så jag var glad. Och här kan man säga att jag gick in i dimman och det tog några dagar innan jag kom ur hahaha

Men lite kulturell han jag vara. Här har jag varit uppe på toppen vid Sacré Coeur, här uppifrån kan man se ut över nästan hela Paris. Fantastisk vy B-)

Något av det bästa var att bara strossa omkring och här hittade jag en chokladbutik där dom hade byggt upp Eiffeltornet i choklad. Tänk att få sätta tänderna i den :P *slurp*
 Yepp, allt på bilden är gjort av choklad!!!!

En av många fina (men extremt hektiska) rondeller

Taaadaaaa, här har vi tornet =))
 Och en fin flicka framför ;) När vi var här uppe kom ett koreansk par fram och frågade mig och Sean om vi kunde ställa upp och göra en hälsning på deras videokamera till ett par som skulle gifta sig hemma i Korea. Väldigt random men ok, why not ;)

Place du Parvis Notre Dame :)
 Inte för att jag är så överdrivet religiös men det var så vackert inne i Notre Dame så jag kunde inte låta bli att tända ett ljus för min älskade mormor, miss you heaps!!!!

Vi hittade även en härlig pub (föräldrar, läs bibliotek!!!) och då passade vi på att ta en vätskekontroll :D

Arc de Triomphe!!!
Världens största rondell med 12 gator som korsar och ordet jag skulle använda för att bäst beskriva skulle bli KAOS!!!! hahaha
 På väg upp, 284 trappsteg :)
 Yay, uppe!!! Fantastisk utsikt över hela Paris.
Helt klart bättre utsikt här än från Eiffeltornet!!!

En av många ljuvliga luncher!! Jösses så mycket god mat jag har ätit, love it!!

The Louvre Museum


 Lunch, och såklart åt vi vars en baguette :P i Jardin des Tuileries

Choklad kunde man hitta massor av överallt :P

 De största glass-monsterna i hela Paris haha
Syns inte riktigt på denna bilden men de formade glassen som en blomma och yum yum yum så gott det var!!!

Tim tog med oss till Ladurée, känt för att de ska ha de godaste makaronerna i världen. Jag ska vara ärlig och säga att jag har aldrig varit så värst såld på dem, men helt klart var dom godare här än några jag någonsin smakat innan :)
Ta en titt på deras hemsida www.laduree.com, den e inte fy skam =))

Som avslutning på resan blev det strawberry daiquiris......och mango daiquiris......och raspberry daiquiris =))
Skål och tack för denna gången, vi ses igen Paris!! Au Revoir :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar