lördag 7 september 2013

Midnattsloppet

Då var det gjort!!! Det känns som att jag svävar på moln just nu, jag är så lycklig! Lycklig att det är avklarat, lycklig att jag slog min tid, lycklig över hur långt jag kommit med min träning, lycklig över att åstadkomma något som för två år sen var en omöjlighet, lycklig över allt stöd jag fick ikväll av nära & kära, ja jag är helt enkelt riktigt lycklig :)))))))
När starten gick bubblade det av spänning och förväntan och vilket stämning det var! Bara att få stå i startfållan var en upplevelse! Loppet gick bra, jag och Therese hade sällskap fram till 3 km sen släppte jag lite och låg några meter bakom. När vi kom till 4 km hade jag fått in ett skönt tempo så då släppte jag helt och körde mitt eget race. Eller ja, jag var ju knappast ensam haha Hela tiden har man folk runtomkring så det är "bara att följa med strömmen" :D Efter sista vätskekontrollen började jag känna av mina vader lite så jag gjorde en supersnabb stretching på några sekunder och om inte annat än mentalt så hjälpte det mig. Mitt mål var att slå min tid från blodomloppet (65min) och ikväll sprang jag på 62min 47sek :)))))))) Nu måste ju nästa mål helt klart vara att komma under timmen!!! (Liten notis, enligt min RunKeeper var banan ikväll på 10,5km så jag var nog nära 60min hahaha)

Jag och brorsan :)) Vem hade kunnat tro att vi skulle springa samma lopp? Inte jag i alla fall så det gör de hela extra roligt :D
 
Uppvärmning med Sats
 
Tessan och jag laddar med våra paraplydrinkar hahahahaha
 
Starten, nu kör vi :D
 
Vinnaren Johan Larsson som sprang i mål på 30min 14sek
 
Spurten, här kutade jag satan hahaha
 
Tre mycket nöjda midnattslöpare :D
 
Och så var det lite tider
Som ni ser blev våra placeringar
Dennis nr 306
Therese nr 935
Lena nr 1440
av sammanlagt 5166 st då det är vi mycket nöjda med
 
På RunKepper blev min bana såhär
 
 Nu är det jag som ska in i duschen och sen krypa ner i sängen!
 Gonatt!

6 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Gissar att sockerchocken från Afternoon Tea hjälpte dig en bit på vägen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut!!! Den uppladdningen testar jag gärna igen :P

      Radera
  2. Härligt!
    Under en timme! och så småningom ett sydkustlopp? ;)
    Vi ses snart min vän, jag vill höra mer! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja jo, sydkustloppet va de då ja.... jo ja mmmmm ;)))

      Radera
  3. Underbart!!! Detta är ett MÅSTE till nästa år! Sjukt duktig och en fantastisk tjej är du!! Stor kram och stort tack för igår! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det!! Anmälningarna släpps i november tyckte jag mig se någonstans!!! :D
      Tack själv, och dito min underbara wing-woman :))))

      Radera