söndag 1 december 2013

I did it!!!

 
Va e de för dag idag?
E de en vanlig dag?
Nä de e ingen vanlig dag,
för de e dagen-då-jag-varit-utan-socker-under-hela-november-dagen
HURRA HURRA HURRA
 
Så jädrans gött, jag klarade det!
Under hela november har jag hållt mig borta från
- dricka läsk
- dricka saft
-ha socker i mitt kaffe
- äta godis
- äta snacks
- äta bakelser/bakverk
-äta glass
 
Dag två, tre, fyra hade jag konstant huvudvärk och jag kan inte låta bli och undra om det var abstinens haha. Den första veckan var det kämpigt men jag kämpade på och höll mig borta från allt! Under resterande tid av månaden har det gått lättare och lättare (förutom när jag var sjuk, då var det nära jag gav efter, men Jenny räddade mig med LCHF-glassen :D) När jag var uppe i Göteborg med jobb var det verkligen inga svårigheter att motstå och till och med den goda tårtan i fredags kunde jag gå bort från. Men såklart tog jag med en bit tårta hem som jag nu precis mumsat i mig MEN, om jag ska vara helt ärlig så var det inte så gott!
Det jag lärt mig under denna utmaning är att jag små-åt verkligen mycket innan. Och det är något som jag har kommit bort från och jag tänker verkligen fortsätta med. Smått och gott under veckodagarna är nix pix i fortsättningen och sen kanske att jag tar något på helgen ex om jag är bortbjuden.
Jag har även märkt att min kropp har blivit "tajtare" och "fastare" för allt socker som i vanliga fall binder upp en massa vatten i kroppen, är borta :)) Så tack Karin för idéen och TACK Therese och Jenny för att ni också gick med i utmaningen och för allt pepp :D
OK...sidospår.....tillbaks till examinationsuppgiften.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar