lördag 2 augusti 2014

Cykelutflykt

Idag samlades vi ett gäng vänner och tog med oss våra cyklar och matsäckar ut på en runda! Jag hittade absolut inte vart vi var (tur jag hade min GPS) och med det fina vädret blev det en helt fantastisk runda :) Vi hade lite olika depå-stopp och resultatet i äventyrsgolfen tänker jag inte ens nämna. Dock till mitt försvar kan jag ju nämna att majoriteten av gänget spelar golf så ja.... nog sagt om det!! 



När vi cyklade genom naturreservatet bestämde sig min cykel för att lägga av och grabbarna grus var direkt framme och fixade. Vi hade inga verktyg med oss men det är otroligt vad lite material i naturen kan åstadkomma. Ni ser vårt främsta verktyg i Oskars famn ;P

Och när vi ändå hade stannat dukade Markus fram ost och kex och såklart kom killarna på den briljanta iden att ha 7-kamp med stock-kastning, sten-kastning och drämma-iväg-ölburk-med-stock-tävling. Att 7-kampen endast innehöll tre grenar var ju det absolut mest naturliga hahaha




Tyvärr hoppade hjulet ur läge en stund senare igen och vi hade då tur som precis var vid ett litet hus i skogen där vi fick låna skiftnyckel. Dock skruvade Törnkvist åt så hårt så sista kilometrarna hem fick jag cykla i tyngsta växeln.... puh! Tur jag har starka ben :D Men nu har vi kommit hem till Nutte och Sandra där det blir bad och grillning och min ömma rumpa och trötta ben ska få vila lite :))

(Titta inte på tiden då jag glömde pausa ibland när vi stannade)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar