söndag 2 juni 2013

Vecka 2, Dag 1-7

Ja jag har verkligen varit dålig på att blogga om min träning denna vecka men här kommer allt på en gång istället :))
I måndags saknade jag min Therese på tok för mycket så om inte hon kommer till mig, då åker jag till henne ;D :D :P Så jag hoppade på bussen till Anderslöv och fick tränat på L9 för första gången :) Så fint dom har fått det!!
Jag hade ju mitt schema att följa så jag hoppade upp på löpbandet och började springa. Jag hade gett mig f-n på att jag måste testa att höja mitt tempo.... Ja jo.... kanske inte från 9,5 till 10,5 på en gång. Efter knappt 4 km var jag helt slut och stum i benen så TYVÄRR fick jag bryta. Och tro mig, då hade det varit många fajter i huvudet om att bita ihop och jag kan ha kallat mig själv för både kärring och klenis några gånger för att försöka peppa mig själv att fortsätta. Men, jag lärde mig helt klart en läxa så det var inte helt bortkastat! (skulle sprungit 6 km)
 
Men jag körde rygg och mage ordentligt (kunde inte skratta i onsdags för jag hade träningsvärk i magen hahaha) Therese visade mig en massa olika övningar så nu ska jag testa dem en tid :D
Tisdag och onsdag var vila och i torsdags skulle jag köra intervaller. Men.... ja alltså.... nu var det ju så här att.... jag tränade inte i torsdags..... Jag kom hem 20.30 och jag var snortrött och nä.... det bidde helt enkelt inte. I fredags efter jobb hade jag en dejt hemma hos Fru Pariola och jag nämnde då att torsdagens träning hade uteblivit och "Ja det lär ju inte hända ikväll, det är ju fredag" Vilken jäddrans dålig ursäkt egentligen, "de e fredag"!!! Som Jenny påpekade, det finns inte ett skit att se på tv så varför inte bege mig ut och springa?! Sagt och gjort, när jag kom hem i fredags snörade jag på mig skorna och begav mig mig upp till Östervångsparken
 
 
Att komma igång och komma över "tröskeln" där man konstant vill ge upp, tycker jag att jag kommer över väldigt lätt nuförtiden (peppar peppar ta i trä!!!) Jag gjorde mina 10 min uppvärming och sen satte jag fart med 3min/1min intervaller och jag höll ett ordentligt bra tempo. Mitt average pace började på 4,20 men på sista rundan var det uppe på 5,12 så i snitt hade jag nog 4,50. Och DET är jag grymt nöjd med. Sista varvet, de sista 2 minuterna, åh jösses vad jag svor åt mig själv, verkligen tvingade benen att hålla tempo och inte sakta ner för att det var sista rundan. Tack mamma & pappa för mina envisa gener hahahaha
En ordentligt svettig och TRÖTT Lena efteråt men så glad och nöjd :D
På vägen hem skulle jag jogga lätt men mina knä ville helt plötsligt inte. Så promenad i snabbare tempo fick ersätta.
 
Igår lördag stod det fartlekar på mitt schema och det är i princip intervaller. Och finns det bättre intervallträning än Jennys BodyAttack??? Så attacken ersatte min löprunda. Tyvärr kände jag fortfarande av mina knä så jag gjorde vissa alternativa övningar istället men svitt blev jag verkligen ändå hahaha Efter det var det till att handla och åka Hem till föräldrarnas stora kök för att baka alla desserter till festen nästa helg och sen direkt vidare till Annas 30-års fest/middag. En mycket underbart rolig härlig kväll men jag känner att min kropp börjar säga ifrån nu. Idag är det vila på schemat och då menar jag inte bara på mitt löpschema. Det är VILA i allt jag gör idag. Lite tvätt bara och plocka lite här hemma och sortera i vardagsrummet och...nämen vänta.... detta är ju inte total vila.... Så dålig jag är på att ta det lugnt.... Detta måste jag ta tag i! Känslan av att inte hinna med börjar krypa sig in i min vardag i allt jag gör.... inte bra!! Jag måste varva ner lite....

2 kommentarer:

  1. Du kan inte ha fått envisheten från oss, vi har allt kvar :)
    När det sen gäller träningen - lyssna på kroppens signaler, vissa måste man bara ta på allvar.
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  2. Det fysiska är inga problem. Knäna är bra igen :) Det är mer de mentala. Känslan av att inte hinna med och nästan konstant trötthet. Jag behöver en dag (eller två) där inget händer. Ska nog kompa ut några dagar så får vi se om det hjälper :)

    SvaraRadera