torsdag 6 juni 2013

Vecka 3, Dag 1-5

Ja det här med bloggandet har hamnat lite på is för just nu hinner jag helt enkelt inte med. Det är många bollar i luften och oftast när jag väl har tid, är det dags att hoppa bums i säng för att orka morgondagen. Så ni får här en summering istället :))
I måndags var det 7km som stod på schemat och som vanligt begav jag mig upp till Östervångsparken. Men jag har märkt att RunKeeper inte riktigt trivs bland alla träden för jag fick en helkonstig mätning. Till och från tappade den GPS-signalen och allt stannade av. Så helt ärligt vet jag inte hur långt jag sprang. Jag sprang en maaaaaassa rundor och jag sprang i 45 minuter. Så ja, jag tror och hoppas att det blev ungefär 6,5-7km. Hur kändes det då? Jo helt OK. Det var nog ett lugnare tempo i slutet för jag kände mig trött, men inte trött som i "äh jag ger upp" utan "vanligt" trött vilket var skönt :)

Igår var det intervaller 3min/1min men helt ärligt, jag hade inte tid!!!!Så idag efter att jag gjort alla pajskalen begav jag mig ut på en ny runda. Det var så strålande härligt väder och för att RunKeeper skulle få fri signal sprang jag ut förbi Kyrkoköpinge upp till korsningen där man svänger ner mot Mellanköpinge.


UNDERBART skönt att springa ute på landet :))) I alla fall när vädret är så här fint. Och eftersom jag var så otroligt ensam på vägen och så otroligt varm, åkte tröjan av och fick hänga i svanken. Efter en stund kom det dock en bil med två unga killar och ja jo hahaha Jag gjorde nog deras dag ;))


Jag hade problem efter 3 km med att jag fick håll, ordentligt!!! Det var så pass att jag fick stanna för att andas och sträcka på kroppen för att få det att släppa. Igen vid 4km högg det till ordentligt igen och jag fick ta en paus igen :(( Och när jag för tredje gången precis innan 5km fick håll igen blev jag förbannad på mig själv. VARFÖR?????
Ja, jo, när jag funderade så insåg jag att jag inte ätit lunch, helt glömt det när jag bakade pajerna.... *jag skäms!!* och jag hade nog druckit dåligt oxå under dagen.... så det var kanske inte så konstigt ändå.... Vid 6km kom det bannemig igen och då stängde jag av Runkeeper och powerwalkade hem istället. Så tja, inte den bästa rundan. Hade en bra average pace de första 2,5km på 5.45 men ja... det sket sig totalt!!! Men, jag bet ihop, kämpade, fortsatte och det är jag stolt över :))
 

1 kommentar: