lördag 20 februari 2010

Melodifestivalen del 3

Då var det dags igen men återigen saknas Dolph. Ganska komiskt, i början tvivlade alla på vad Dolph kunde komma med och nu när han inte e med saknas han stort!! Men Måns japanska reklamfilm satt klockrent, riktig bra =)
Men nu kommer min favoritdel, hissa och dissa:
Melodi nummer ett, Alcazar
Att Alcazar e duktiga på scen är inget nytt och lika så idag. Fast jag trodde de skulle ha en starkare låt
Melodi nummer två, Johannes
Va står han & galer för, jag trodde de skulle va en SÅNGtävling ju!! Tjatig låt
Melodi nummer tre, Elin L
Mycket bra låt och ett starkt framträde. Hon har stora chanser att gå långt tro jag!!!
Melodi nummer fyra, Eric L
Känns som någon som kan ha varit med i Kristina från Duvemåla......Fruktansvärt fina ögon men ingen låt för mig, nope nope!!
Melodi nummer fem, Getty
Varför vill man sjunga på ett annat språk än det landet man representerar eller på engelska som hur många som helst förstår???? Och om han nu vill sjunga denna låt för sin son, gör det där hemma då!!! Ta inte upp en plats i denna tävlingen!!!!!!!!! NEXT!
Melodi nummer sex, Timoteij
Dixie Chicks känsla, en potential sommarplåga haha. Jag håller med Ebba: "Nordman mötter The Corrs med plattat hår" haha Bra, katchig låt, undrar dock hur den skulle klarar sig i stora tävlingen???
Melodi nummer sju, Darin
Äntligen, denna har jag väntat på!! (tråkigt intro, han höll nästan på att somna ju!!) Huummm..... bra låt men inte alls vad jag hade väntat mig. Vart tog den kaxige coola Darin vägen?? Han är ju bara en i mängden här..... Lite starkare i slutet men.... njäa.....???!!?!?!?!?
Melodi nummer åtta, Crucifies Barbara
Jag gillar verkligen tjejen som sjunger, stark intressant röst men tjejerna till höger och vänster om henne..... headbangandet försvann för x antal år sen. Speciellt bruden till höger, hon ser helknäpp ut!!! Gillar låten, cool effekt i slutet med elden!!!
Jag tippade att melodi nr 1,3,6,7 & 8 skulle gå vidare och så när som helt rätt hade jag. Melodi nummer 3 gick inte vidare utan det blev istället nr 4. Skrällen var nog att Timoteij knep finalplatsen direkt men himla kul och Darin lyckades knipa den andre. Som vanligt hehe går Alcazar till andra chansen och vi får ju se hur det går, de brukar lösa sig haha
Pausnummret var ju helt klart annorlunda. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag tyckte om det ännu... Vad tyckte du???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar