måndag 1 februari 2010

Va f-n hände med sunt förnuft????

Varje morgon åker jag bussen till Konserthuset och promenixar sedan till Kronprinsen. En lagom sträcka och kul att gå genom stan och träffa lite folk =) Nu när det har snöat så mycket har det varit lite svårare att komma fram men på Regementsgatan har de i alla fall plogat upp en bit för cyklisterna och en bit för fotgängarna.
I morse när jag promenerade på biten för fotgängare så ser jag att en bonläpp cyklar på gångbanan och jag tänkte inte väja för honom, han kör ju fel!!! Tror ni tölpen svänger??? Näää, den lilla skiten fortsätter och kör rakt emot mig (lite chicken-race-känsla hehe) varpå han bromsar när han är 30cm framför mig och frågar mig varför jag inte aktar mig..... Ni ska få en gissning på min reaktion!!!!!!!!
Kan ju säga som så att killen hade en ny frisyr när han körde därifrån, bakåtslickat!!!! Dumme jävel

1 kommentar:

  1. Hej du :P Härlig blogg. Sunt förnuft är det inte alla som har. Jag väjer inte heller när cyklister cyklar bakom mig eller emot en, utan de får ta gatan som alla andra som cyklar. De får skylla sig själva om de ska cykla på trottoarerna. :P

    SvaraRadera