söndag 7 februari 2010

Nu har jag massor att skriva =)

Fredrik och jag skrattade så vi fick kramp emellanåt, jag trodde inte det skulle va nån höjdare igår men då Annika Lantz och Ebba von Sydow tvittrade live (sid 198 på text-tv) blev det genast mycket roligare!!! Så nu är det dags att hissa och dissa
Melodi nummer ett, Ola
Katchig låt, gillar de olika tempoväxlingarna och pianobiten är kanon!! Grymt av Ola att kunna äga en hel scen, där behövdes det minsann inga dansare!!
Melodi nummer två, Jenny Silver
hum.... Som Ebba skrev, det räcker att du heter Silver, Jenny Silver!!! Konstig, både låt och outfit
Melodi nummer tre, Linda P
Hela paketet påminde om de östeuropeiska bidragen, speciellt refrängen. Hon har en bra stämma men..... nhäääää
Melodi nummer fyra, Road Salt
När han först började sjunga och hans sätt att vara, fick jag en vibb av Foo Fighters och tänkte för mig själv, de här kommer att bli bra. Det kändes som att "snart händer nått coolt med låten"..... ..... ..... men där satt vi & vänta och inte hände de e smack...... Blev ganska besviken
Melodi nummer fem, Anders Ekborg
Bra röst, helt klart (visste vi dock sen innan) men låten var ju inte fångade för fem öre. Och hans körtjejer.... Jag menar HALLÅ??!?!??!!??!???!?????? (Exakt pappa, jag vet du håller med mig!!! haha)
Melodi nummer sex, Jessica
Mitt första intryck, Sanna Nielsen wanna be!!!!!!! Början av låten var så tråkig att vi började prata om annat så när jag sen såg på snabbreprisen blev jag förvånad att se att hon klämde i senare i låten, hade vi helt missat. Där ser man hur viktigt det är med en stark start!!
Melodi nummer sju, Frispråkaren
Inget som lockade mig, vit kille som rappar, seen that before, funkade inte då heller!!! Ebba hade dock några roliga kommentarer där hon undrade om det kunde vara så att han var singel haha En tanke, OM han hade gått till final och hunnit skaffa en flickvän under tiden, hade låten blivit diskvalificerad då???? =)
Melodi nummer åtta, Salem Al Fakir
Kan man utstråla tönt mer???? hahaha Jag säger som Annika tvittrade, "Han kan spela flygel, sjunga och skriva musik. Men det är det många som kan"! Blev ANINGEN chockad när han gick direkt till finalen, så bra var den inte!!!!
Öppningsnummret var riktigt, riktigt coolt, de va så håret på armarna reste sig =) Kolla in nedan:


Men snackisen var ju ändå en viss programledares insats, lilla Dolph!!!! När han först kom in dissade jag honom så det stod härliga till men på något sätt växte han under kvällen. Helt klart så bjöd han på sig själv och när han sen kommer in som pausnummer, ja..... Ta en titt om ni inte sett det:


Återigen citerar jag Annika Lantz när hon tvittrade: "Chippendales-lampan lyser här hemma, är något nervös" och jag instämmer!!! Dock slets inga kläder av och Dolph kunde promenixa iväg med hedern i behåll (någorlunda i alla fall hahahaha)
Allt som allt var det en bra föreställning och min favo gick till final så slutet gott, allting gott!! (Nu undrar ni säkert, jaha så vem är din favo då?????? =) Och det var ju såklart Ola, inte bara för att han e snygg som få, utan för att han hade en bra låt!!!)
För att se Olas låt, ta en titt på http://www.youtube.com/watch?v=LWajkEnjFq8

Vad har mer hänt i helgen då?? Jo en jädrans massa faktiskt!! Jag har haft en period att så fort jag kommer hem från gymet på förmiddagen har det varit mest softläge och jag har inte fått gjort någon nytta. Fick tipset att man ska göra en lista och sen får man inte sätta sig förren den e färdig. Sagt som gjort och kan ni tänka er, de funka kanon!! Jag har tränat både igår och idag, det har städats (till och med torkat golvet) dock sovrummet kvar. Nästa helg =) Jag har gjort en jädrans massa planeringsarb. så på torsdag när jag har planeringstid behöver jag inte stanna 2 timmar utan kan åka iväg och njuta av min fika-dejt med Camilla och lilla Selma =) Jag har sorterat räkningarna, fixat med budgeten, ja nu minns jag knappt allt men redig som f-n känner jag mig. Det är bannemig att jag känner mig sååååå här pigg

1 kommentar:

  1. Hjälp! Man behöver ju inte se programmet, det är bara att läsa här!
    Jag såg inte det (ogillar M-festivalen tyvärr... haha) Men detta inlägg verkar ju sammanfatta det mesta, nu kan jag delta i diskussionerna på jobb! haha....

    SvaraRadera