söndag 25 juli 2010

Copenhagen :)

Igår åkte hela familjen över till Köpenhamn för att uppfylla föräldrarnas julklapp! Kan ju låta märkligt med julklapp i JULI men det ska jag allt förklara för er :) Päronen fick nämligen i julklapp en övernattning på hotell i CPH om de stod ut att spendera dagen med oss "ungar" först hehe Så vi samlades alla på tåget och tuffade över den stora bron och kom fram lagom vid 12.00
Vi var ju redan då sena med 11-ölen så in på första bästa pub som var öppen och avklara vätskekontrollen :)
(Samt kolla karta hehe Hur går det Dennis????) För att vara riktigt turistiga valde vi att göra något som ingen av oss gjort innan, nämligen hoppa på en av båtarna som tuffar runt i kanalerna runt om centrala CPH (typ som Paddan i Gbg). Ett nytt sätt för mig att se staden och trots solen fick kämpa hårt för att skina, var det härligt väder :)
Vi fick bla se den kungliga teatern, operahuset, Charlottenborg, U-båten Sälen, Torpedomissilbåten som avfyrats en gång och då missade hehe Fick smeknamnet Whoppsi-båten!! haha Vi gled förbi Christiania, Den lille Havfruen som inte fanns där. Hon var på semester i Singapore :) Kungahuset där drottningen bor, Nationalmuseet, Börshuset och mer där till (se så mycket jag kommer ihåg brorsan!!!!)
Dennis och Fanny var heltokiga dock, aldrig sett så ivriga turister :P
Dennis tog med oss till puben "The Dubliner" där det blev både en och två och tre vätskekontroller. Man måste ju tänka på vätskebalansen haha Blev många goa skratt och jag har nu fler foto till mitt lilla album till den dagen då Dennis och Fanny ska firas stort!!! :P
Syskonskaran tillsammans med världens längsta man
Robert Wadlow, 272 cm
FannyBunny sprider glädje på de danska smågatorna hehe
Vilken underbar dag vi hade igår!!!! Det var helt fantastiskt underbart och jag älskar er alla så himla mycket, ni är mitt allt!!!!!
LOVE LENA

4 kommentarer:

  1. Det var kanon, ser fram emot nästa julklapp !!

    SvaraRadera
  2. tack för alla tokigheter och glada skratt tillsammans denna sommaren...lär juh bli fler ;)

    SvaraRadera
  3. För att inte nämna helgen den 27-29 ;)

    SvaraRadera