torsdag 29 juli 2010

Kontaktlinser

Då har det skett, även jag har gått över till kontaktlinser.
Eller ja, jag håller på =)
Var hos optikern igår för min tillpassning och då sitter man under en timme och tränar på att ta ut och in samt synundersökning.
Jag fick inte alls rätt på det igår, eller som Alexandra min optiker sa, jag har FÖR BRA blinkreflexer... inge bra när man ska stoppa in en lins!! Men jag fick till slut i dem och efter synundersökningen kom det stora trixet att få ut dem :P
Det var inte det lättaste heller.... :( Vänstran fick jag ut ganska fort men det var nog mer tur... värre var det med höger lins..... Fast, skamden som ger sig så kom den ut med.
Idag var det då dags att göra det själv här hemma och medan jag plockade fram sakerna kände jag hur jag började bli lite nervös. Tänkte för mig själv att går det inte så går det inte,
då försöker jag senare.
Höger öga = 3:e försöket
Vänster öga = 1:A FÖRSÖKET
TJOOOHOOOOOO!!! =)
Nu får vi bara se hur det går ikväll när de ska ut hehe

1 kommentar: