onsdag 21 juli 2010

LISEBERG

Igår drog jag och Fredrik upp till Göteborg för att spendera dagen på Liseberg. Vi välkomnades väldigt kungligt av dessa 3-4 meter långa "svenskarna" hehe och därefter blev allt bara bättre och bättre =)Vi begav oss direkt bort mot "Baldern" och som ni kan se på bilden nedan är hela berg och dalbanan byggd av trä. Efter en brant uppförsbacke fick jag mig en smärre chock med ett stup på vad som kändes som 80 grader och tro mig, det kittlade till dödsskönt i kistan ;)
Fredrik tycker inte om karuseller som snurrar runt och har sig, men jag lyckades få upp honom i "Slänggungan"
Karuseller i all ära men vi tog en paus från snurrandet inne i spelhallen och till Freddes lycka hittade vi ett flipper spel. Han körde på hårt och fick den ena extra bollen efter den andre. Kom dock inte så nära high score som var sjukt högt!! Antagligen en rastlös pappa som spenderat hela dagen vid flippert haha
Jag däremot körde loss på ett spel där man åkte skidor, helkul!! (Inte utan att man längtar lite till nästa säsong!!)
Den klassiska "FlumeRide" är kvar och det var MÅNGA som kom ut helblöta!! Vi ville inte vara sämre utan åkte såklart vi med. Vi hamnade med två små flickor som vi strategiskt placerade längst fram (hehe!!) Vi klarade oss relativt bra men töserna..... ;)
It's only soda, I PROMISE!!!!
Världens bästa Lisebergkanin med sin högst efterlängtade jumbovinst!! Grattis Fredde =)

1 kommentar: