tisdag 6 juli 2010

Roadtripp till Nyköping =)

Så var det dags för nya äventyr och det började i torsdags när jag åkte upp till Petra i Helsingborg. Lite shopping på Väla och sen åkte vi till en tomatfarm som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den heter. Men som ni kan se, de hade måååånga olika sorters tomater att välja mellan och mmmmmmm så goda de var!!!!! Petra står här och plockar på sig till kvällens middag som bla innehöll en tomatsallad :-P Vi packade bilen i fredagsmorse och sen bar det iväg upp till Nyköping, numera Petra och Andys hemstad =) När vi kört igenom Jönköping och kom till den klassiska sjöormen och gumman kom många minnen upp från barndomen (vi körde alltid förbi här när vi skulle upp och hälsa på mormor). En bit utanför Linköping började planen svärma runt oss hehe och så klart kom jag att tänka på Helene. Här skulle du varit med :)
Detta är första besöket i Nyköping för mig och jag blev positivt överraskad. Mycket fin och mysig stad med härliga små kryp in. Vänta bara tills ni får se när vi var och åt middag nere i hamnen :D
Både lördagen och söndagen bjöd på sol och bad vid stranden på Jogersö ute vid Oxelösund. Fegade ur ett dopp i lördags men i söndags kunde jag inte motstå längre. Kallt i början men när jag väl hade varit i en stund var det riktigt skönt!! Att Petra är en höjdare i köket visste jag i och för sig sen tidigare, men lunchen hon svängde ihop i söndags var FANTASTISK!!! En sallad med melon och tigerräkor, hon vet hur hon ska fånga mig hehe :)
Söndagskvällen tog vi oss ner till hamnen för att dinnera middag på rökeriet med dess spatsiösa uteservering (där kom det nya ordet Andy haha). Jag har inte ätit makrill på jag vet inte hur länge så det var en njutning hela middagen igenom, mmmmmmm SÅ GOTT!!!!!
Igår åkte vi in till Norrköping för lite shopping men det blev visst lite mer än jag hade tänkt mig (som vanligt haha) Fick mig en smärre chock när jag loggade in på banken igårkväll, men jag ångrar INGET av mina köp!!
När det var dags att boka biljett till min hemresa blev det lite klydd med SJs hemsida så jag ringde in istället. Och boy är jag glad för det. Jag blev SJ Prio medlem och fick 1:a klass biljetter till ett mycket överkomligt pris så idag var jag 1:a klass bruden. RIKTIGT nice var det och skönt var det. Kanske ska ut och åka mer tåg i sommar :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar