torsdag 19 april 2012

Crossfit

Hubba, hubba, hubba vad jag är trött!!! Körde crossfit ikväll med Micke. Min utmaning är att våga ta tyngre vikter och idag hade jag en riktig "jävlar-annama-känsla" så till den första woden ökade jag från 7,5 till 10 och jag körde allt med 10 förutom sista minuten. Benen skakade och jag klarade inte av att resa mig upp så jag fick byta till stången med 7,5. Men nästa gång ger jag mig inte, finns inte!!!!!

Därefter fortsatte vi kötta på och jag känner äntligen att jag kan göra mina burpees ordentligt och många i följd och det är mycket tillfredsställande :D Vad är då burpees kanske några undrar...

Micke valde att döpa omgången till "Pukey" och ja... det var på väg att komma det ska jag erkänna. Var HELT slut efteråt men på något sjukt sätt är det ändå en skön känsla. Alla ni som tränar med mig på torsdagar vet precis vad jag menar ;) Som avslutning kröde vi crossfit situps i 8 minuter men jag svär, Micke hade lagt in två minuter extra hahaha I alla fall kändes det så ;)

Nu är jag hemma, duschad och nerbäddad. Det är knappt jag orka hålla i telefonen när jag skriver så nu blir det inte mer, time to sleep ;) Sov gott alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar