torsdag 3 maj 2012

Hatar armhävningar!!!

Jag fullkomligen absolut dundermycket hatar armhävningar!!! Det är så sjukt tungt, jobbigt, plågsamt och det är verkligen min stora akilleshäl. Ikväll på crossfiten bestod den andra delen av 3 tabats. Först 8 min burpees (aktiv 30sek, vila 10sek). Sen 8 min crossfit situps (aktiv 30sek, vila 10sek). Och sist 8 min pushups (aktiv 30sek, vila 10sek). För att jag över huvudtaget skulle orka pushups i 8 min körde jag på knä direkt varpå Micke fick syn på detta och "tvingade" upp mig på tå ;) Baaaaaaahh!!!!! Men jag tog mig igenom, ömse på tå, ömse på knä. Men nu jä**ar ska det tränas pushups. Jag ska tvinga mig själv att mala på tills jag älskar det och bara flyger igenom övningen. På tå ;)

5 kommentarer:

  1. trevligt med armhävningar juh... senare i sommar gör vi handstand pushups istället... det blir ännu roligare..

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe javisst Patrik, låter hur roligt som helst :P Men du, jag hade behövt dig där inne idag! Jag hade så sjukt svårt att tagga till, fick verkligen kämpa idag (ja, mer än vanligt då vill säga haha) Så bara för det är det DU som är skyldig mig en äppelpaj :D

      Radera
  2. Inspirerande kompisar du har....

    Kram mamma

    SvaraRadera
  3. due.... du kan inte klaga på armhävningar! Testa och göra dom med 11kg extra, då kan vi snacka! :(
    blä.
    haha....

    SvaraRadera