torsdag 24 maj 2012

Min dom!

Igår var jag hos sjukgymnasten och fick min dom ;) Jag är överlycklig av att kunna berätta att det INTE var en muskelbristning utan "endast" en disk som har glidit ur sitt läge (ej sönder) och därmed ligger och trycker på musklerna/nerverna. (Disken är det gråa på bilden som ligger mellan koterna).
Detta händer ibland och hon trodde inte att det var på grund av min träning, utan felbelastning av ex lyft av barn.
Så hon kände och klämde och sen DROOOOOG hon i mig tills jag trodde jag skulle gå isönder men när jag sen ställde mig upp.... aaaaahhhhh så skönt :D Jag kände mig mycket lättare i kroppen och den huggande smärtan var plötsligt bara mildare. Plötsligt kunde jag böja nacken neråt och jag kunde ta på mig byxorna utan större problem. Jag fick några övningar, speciellt en som jag ska göra 1 gång per timme som ska hjälpa disken att "glida tillbaka".
Jag fick även tips på vilka piller jag ska blanda för bästa effekt så idag kan jag meddela att jag nästan kan röra mig fritt och att bara kunna resa mig upp från en stol utan att behöva dela upp rörelsen i fem olika steg är en fröjd.
Så vila kombinerat med mindre promenader för att hålla igång samt mina övningar så ska detta reda sig. Ge mig helgen sen hoppas/tror jag att jag ska vara bättre igen nästa vecka när det är dags för mitt återbesök :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar