söndag 1 juli 2012

Maries möhippa!!

Moooohahaha vilken underbar dag vi hade igår =) Med mycket planering, tissel och tassel och bita mig själv i tungan för att inte avslöja något lyckades vi totalöverraska Marie igår med en möhippa. Jag har innan hört att eftersom de ska ha ett så pass litet bröllop att Marie INTE ALLS förväntade sig en möhippa så därför blev det hela ännu bättre :D Marie trodde att hon och Patrik skulle träffa svärmor för lunch men icke!! Här kan ni kan se Marie i total chock hahaha

Vi började med "Vem är jag?" Marie fick ett kort med en ledtråd om en person och medan vi promenerade till platsen skulle Marie gissa vem personen var. Först ut var Christine och hennes ledtråd var:
Jag är ej från Skåne men sen x antal år tillbaka är jag nu bosatt i Malmö. Vi har båda Sony Ericsson som en gemensam nämnare och i födelsedagspresent fick jag en film med Rocco av er : )

Även hos varje tjej fick Marie ett nytt "klädesplagg"

Nästa tjej var Anna med ledtråden:
Jag är 172 cm lång, borde träna mer trots att jag springer som en tok varje dag. Jag njuter av livet och av god mat, lagar gärna allt från grunden. Inte så glad i sötsaker men gillar att baka dem. Drömmer mig gärna bort men trivs bäst hemma. Jag är gift med en prins och har två små prinsessor (när de äter och sover som de ska) :D


Sen var det dags för Yvonnes ledtråd som var riktigt klurig:
Energisk, sprallig, liten, bestämd, glad : )

Och sista tjejen var Claire med sin bekrivning:
Jag är inte från Skåne. Jag tycker om att resa. Jag är en lärare. Första gången vi träffades hörde du mig skrika det högsta jag kan : )

När hela gänget var samlat drog vi in till parken för champagne-picknick med massa gottgott :P

Och såklart lite tävlingar!!
 Här är det upp till bevis för Marie i "Hur väl känner du Patrik?"
Flera olika frågor om just Patrik (tack för alla svar Patrik haha) och vi blev alla imponerade av hur många rätt Marie fick. Det är verkligen "match made in heaven" på de två ;) <3
Och när hon är så duktig så ska det självklart belönas tihi ;) med något som kan tas med på bröllopsresan!
På vägen träffade vi ett gäng som hade svensexa och så klart blev det fotografering :) Men var inte orolig Patrik, han är inte i närheten lika go som du!!

Nästa stopp var det dags för tjejerna att jobba :) Vi fick alla spana runt efter olika underkläder och välja ut de vi tyckte att Marie skulle ha med på bröllopsresan. Marie fick sen fint och snällt tränga in sig i ett omklädningsrum med sina fina ballonger hehe och pröva igenom allt. Marie kom ut med tre favoriter och tillsammans valde vi ett set. Vi tjejer vet så klart vad det blev men jag tänker inte skriva något för Patrik får inte veta förens de är iväg på bröllopsresan *blink blink* hahaha

Vidare till nästa stopp och Marie ser lite skeptisk ut.
Jag förstår inte varför, litar du inte på oss?? :D
Vi åkte till utmaningarnas hus ute i Limhamn och tävlade. Det var riiiktigt roligt och framförallt jämnt mellan de två lagen. Jag hade med mig kameran men vi glömde alla bort att ta bilder, tiden bara sprang iväg. Helt klart ett ställe jag kan rekommendera =)
 Nöjda och glada väntar vi på bussen som tog oss tillbaka in till stan där vi avnjöt en muuumsig middag på Mosaik.
 Som avslutning på dagen svängde vi in om på "Centiliter & Gram" för en kvällsdrink. Det blev en alldeles magisk dag och jag tackar alla tjejer för att ni hjälpte till att förgylla dagen <3

(Om ni klickar på bilderna kan ni se dem i större format)

1 kommentar: