söndag 18 november 2012

Emmas dop

Och så var det lilla flickebarnet döpt :)
Emma skötte sig exemplariskt och hela dop-akten (eller vad det heter?!) var så mysig!
Jag har varit på dop innan men blivit lite avskräckt då jag upplevt det som ganska formellt, nästan lite diktatoriskt med gudstron och nästan att de "prackar på mig" religionen. Men dagens präst, Ewelina (vän till Jenny) var så mjuk och lugn och jag kan faktiskt säga att jag tyckte det var vackert. Kan i och för sig även bero på att Jenny sjöng riktigt fint och låten var så passande :)
Go mat blev det oxå men bäst var kakbordet ;P Jenny, receptet till bananbrödet, ja tack!!!

Och så var det då min present som jag var så nöjd med :)
Jag köpte en grod-pall och bad sen världens bästa Anna om hjälp. Emmas namn på trappsteget samt födelsedatum, vikt & längd på baksidan och det blev så fint så fint!! Tusen gånger bättre än vad jag hade förväntat mig!
Anna du är så duktig, du borde starta ett eget företag med denna tjänst :))

 



 
När jag var uppe och hämtade pallen frågade Anna mig om jag hade köpt ett kort....Ups... Nä de hade jag glömt. Så Anna, underbara Anna, hjälpte mig än en gång och gjorde ett kort till mig. Än en gång överträffar du dig själv Anna, tack för all hjälp!!!!


3 kommentarer:

  1. Himmelens vilken tjusig pall! Inte undra på att du var så nöjd!!! hihi... Den är toppen!!!

    SvaraRadera
  2. Som du smickrar mej :) Det var ett rent nöje! Hade det gått att leva på pyssel så hade jag helt klart försökt :)

    SvaraRadera
  3. Smickrare där! Det var ett rent nöje :)

    SvaraRadera