söndag 17 mars 2013

Pappa 60år!

Igår var det pappas födelsedag och vi var alla hembjudna på en underbar middag i deras nyrenoverade "sällskapsrum" om man kan kalla det så. Väggen mellan deras gammal sovrum och matrummet har åkt och kvar är ett stort fantastiskt rum som är gjort för att umgås i :)) De bjöd på tre av mina favoriter (förrätt: Ninas röra med avokado, huvudrätt: kalkon med alla mumsiga tillbehör om nom nom, efterrätt: morotskaka som mamma hade fått sååå mjuk och saftig :P) och så klar lite choklad till kaffet, precis vad jag behövde. Tyvärr åt jag för mycket för fort så jag fick kramp i magen men lita novalucol och klapp på magen så lättade det! Vår present till pappa blev en weekend till valfri ort för honom och mammsen. Vi letade reda på massa olika förslag och satte ihop till ett litet häfte för inspiration så nu ska det bli spännande att se var de hamnar. Jag blir själv sugen på att sticka iväg en weekend, får se vad jag kan få ihop :))

Igår lyckades jag göra en vattenfallsfläta på mig själv :) Den var perfekt när jag åkte hemifrån men vind samt glatt hår har gjort att den glidit lite. Bilden där man ser min vänstra sida är inte flätan perfekt på, men ni ser hur själva tekniken är. Nästa gång ska jag pröva att ha lite mousse i så kanske det kan hålla håret på plats (lite längre haha). Idag skiner solen så det blir nog en löprunda upp till gymet där det blir knä-övningar :)) Sen kan den nog tänkas bli en stund på balkongen i eftermiddag. Det är ganska mysigt att vira in sig i en stor pläd, ta med en latte och krypa in i hörnan för lä och njuta av solens strålar. Få lite D-vitaminer ;)) Hoppas ni får en fin dag alla underbara ni! Nu ska jag gå och kolla Mimmis blogg, är så nyfiken ;))
 

2 kommentarer:

  1. En sån vill jag lära mig! Lär mig!!!
    Vi kan åka iväg på en weekend och plugga flätor, du och jag! ;)

    SvaraRadera