söndag 17 november 2013

Förskyld!

Jag har ett dilemma!
Jag mår kasst, riktigt kasst!!
Jag kämpade mig igenom gårdagens festligheter men fick till slut erkänna mig besegrad och åka hem. Jag sov sen tokdåligt, vilket innebär att jag legat och småslumrat hela dagen. Jag har dåligt samvete för jag borde sitta och skriva på min examinationsuppgift men orkar inte. Mina halstabletter är snart slut så jag måste bege mig till affären men var hittar jag en hink med ork för att kunna genomföra det projektet? Jag vill ha glass för min öma hals men får inte för mitt sockerfria november (här är mitt största dilemma!!!) Jag vill ha choklad för att pigga upp mig (dilemma nr 2!!!) Jag vill ha godis för det är synd om mig (dilemma nr 3!!!) Jag vill ha pizza för jag orkar inte laga någon mat (dilemma nr 4 för jag kan inte åka och hämta den!!!) Jag vill sova för att dagen ska ta slut (dilemma nr 5 för jag har lite jag borde göra, tänker då på min examinationsuppgift) Visst, det är lätt att säga "Jag gör den senare!" men NÄR???? Jag har ju fullt upp hela tiden! Jag måste sluta boka upp mig på så här mycket!!!!! Nä, här kan jag inte sitta och gnälla, dags att ta tag i detta och skärpa mig!!! Prio 1, halstabletter och det NU! Sen en stor kopp te, gärna i en hjärtekopp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar