onsdag 14 januari 2015

End of the World

Linda som äger förskolan jag var och hälsade på hos i förra veckan tog idag med oss på en tur ut på västkusten och vårt första stop blev Tarkine Forest Adventures där man kunde åka en superlång rutchekanna och självklart ville jag testa detta!!
Så på med übersexig frigolithjälm (NEJ, det blir ingen bild på det!!) och ner for jag i full fart! Man fick ligga i en typ av säckliknande halvöppen sak med handtag i och de handtagen var mycket bra att ha!! Jag slet nästan av dem i en av de brantare partierna hahaha

Och som titel på inlägget avslöjar var vi faktiskt at The End of the World som ni kan se nedan. Varför den heter så, ja det får jag svara på senare för jag kunde knappt stå upp utan att blåsa omkull (jag och Claire höll på att falla omkull precis efter den bilden togs) och ännu mindre stå still för att försöka läsa skylten hahaha

Vi körde till några olika stränder, synd dock att vädret var så tokigt för vi kunde inte ena lämna bilen utan att blåsa omkull! Vi drog istället vidare till Lindas sommarhus vid Couta Rocks som ligger lite udda och för att få uppleva det tog de fram fyrhjulsdriften och sen åkte vi off road och herre min jösses vad det bumpade och skumpade!!!! Emellenåt skrattade vi så mycket i bilen att vi nästan fick stanna, det var riktigt roligt!!


Att köra på stranden var inga som helst problem, tvärtom var det den enklaste biten!

Det har varit en mycket rolig och givande dag och nu ska denna trötta tösabit krypa till kojs och ladda batterierna! Imorgon lämnar vi sommarhuset och åker till Claires hus i Somerset

2 kommentarer:

  1. This is where the End of the World is located:

    58°53'47.7"N 17°32'56.2"E

    Kram Pappa

    SvaraRadera