söndag 4 januari 2015

Hobart

REfter en mysig vecka hos Dans familj i Port Arthur har vi nu spenderat helgen i Hobart! I fredags åkte vi direkt in till The Taste som är en stor mat- & vinmarknad med maaaaasa gotti gott gott :)) Jag blev överlycklig när jag hittade vinodlarna från 9th Valley (en timme norr om Launceston) då jag blev mycket förtjust i deras viner när jag bodde här. Så uppenbarligen kom  mina drycker därifrån hela tiden. Nu låter det som att jag drack en faslig massa vilket inte var fallet, men några glas slank ner ;)
Och mysigast av allt var nog att Lucy och Matty med fler gjorde oss sällskap och vi satt i flera timmar och bara njöt av den underbar stämningen! Hit vill jag definitivt igen! Jag smet dock upp en stund i stan för lite shopping men tyvärr blev det inte så mycket som jag hade hoppats på.

Till kvällen följde jag med Smitty-brödern och de andra för min allra först cricketmatch och jag hade fantastiskt roligt! Jag har helt bytt åsikt om cricket nu när jag dels har lärt mig reglerna samt insett att det finns olika typer av cricket (20/20 som vi var på, pågår ca 3 timmar, sen finns det 1-day som pågår 8-10 timmar och sen den längsta, Test, som pågår i 5 dagar) 20/20 är helt klart roligast för här går det snabbare, händer mer, längre/snabbare bollar och mer spänning! Tydligen var jag på en ovanligt spännande match då både Brisbane och Hobart spelade grymt bra många "runs"
Fantastiskt härlig stämning, underbart kväll! Lite sömn på det och sen upp tidigt för Salamanka Market. Solens ljuva strålar sken äntligen och vi trallade runt, köpte lite smått och gott, åt och drack smått och gott och avslutade att käka lunch inne på The Taste (och det kanske råkade slinka ner ett glas champagne till) innan vi körde hem till Burnie igen :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar