tisdag 13 januari 2015

Out and about

Idag har allt handlat om maaaaat (skåning som jag är!) då vi begav oss direkt i morse för en fullspäckad dag (med vars en chai) 

Vi rullade in på Christmas Hill Raspberry Farm för vår andra frukost och valen var mååånga.

Vi nöjde oss dock med lite lättare mat då vi visste att det skulle komma mer :)

På andra sidan låg Van Diemens Land med flera sorter glass som vunnit diverse priser så jag...

...var bara tvungen att smaka "Salted Lime gelato" som var uuuuuunderbart god!!

Nästa stopp var Ashgrove Tasmanian Farm med sina underbara kossor lite överallt på gården 

Vi passade så klart på att testa lite olika ostar för att sedan...

...välja våra favoriter för att köpa med hem till ikväll!

Vi rullade visare till The Cherry Shed och jag kunde inte låta bli att ha lite skoj framför körsbären :D

Till lunch njöt jag av en härlig pumpa-soppa (älskar pumpkin soup!!!) och körsbärslemonad som var helt okej.

Till "efterrätt" stannade vi på Anvers Chocolate Factory där vi tog oss en titt på tillverkningen av några chokladpraliner...

...och såklart passade vi på att provsmaka, det bara måste man ju!!

Som avslutning på dagen har vi hunnit med lite shopping och kan ni tänka er, jag hade en påse med mig ut ;)

Mycket mysig dag med min underbara vän Claire som är så mån om mig, känns så skönt att trots vi inte setts på 2 1/2 år känns det som igår vi var ute på äventyr! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar