lördag 17 januari 2015

Turist i Melbourne

Trots att jag resan sett mycket av Melbourne, finns det hela tiden mer att se! Idag var jag en klassisk turist och hoppade på turistbussen som körde mig runt lite överallt och ingenstans och till min glädje hittade jag nya platser som jag inte visste om. Det bästa med dessa bussar är att man kan hoppa av och på hur man vill under dagen så mitt först stopp blev ett shoppingcentra (bara ett kort stopp haha) ute i västra hamnen. Kan ha blivit en påse eller två!

Jag tog en paus i botanisk trädgården och det var så lugnt och skönt och framförallt vackert!

Solen sken så härligt så jag kunde inte låta bli att lägga mig ner och sola en stund, så härligt!

Lite kultur fick jag även med när jag hoppade av vid Federetion Square och trallade runt.

Och lite lunch måste man oxå hinna med :)
Nu är ju detta bara drickan, pastan kom senare så tro nu inget hahaha

Det finns så oändligt många smågator och set är så mysiga och hemtrevliga, jag skulle kunna ägna hela dagarna åt att sitta på dessa restauranger!!

Jag letade efter La Belle Miette som jag tyvärr inte hittade, men jag hittade något annat som ni snart får se!

Kl 18.50 och stämningen är på topp nere i stan. Sol, live-musik och underbart trevliga människor, ja jag var bara tvungen att sätta mig ner och suga in stämningen, balsam för själen!

Och lite kul får man ha hihihi

Titta vad jag hittade, om nom nom!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar