söndag 10 maj 2009

Dags att klappa på EmmaFemmas mage :D

Idag kom världens bästa Emma på besök och jag fick ÄNTLIGEN klappa på hennes mage!!! Allting var mycket bättre när vi pluggade för då kunde jag träffa mitt hjärta varje dag.... går alldeles för länge mellan varven. (Skönt dock att tele/internet är igång!!!!)
Emma lyckade snurra hit alldeles själv (där har inte graviditetsdemensen slått till....ännu haha) och jag fick visa mina färdigheter i köket än en gång. Visserligen var det mesta halvfabrikat men mums va god lunch vi fick i oss ;D
När Emma berättade att hon var gravid gick jag direkt ner till affären och köpte lita bäbiskläder, hade de funnits i min storlek hade jag själv velat ha en (tröja då, inte body!!!) När jag tittar på mönstret på bodyn påminner den mig om Ben & Jerry glass, kanske därför jag är så förtjust i den haha!! Mamma, du får gå o köpa ett kit och sen lägga undan som du kan ge till mig när jag får barn (om en si så där 10 år haha)
Oh, förlåt mammsen, ska inte skämta om dina barnbarn.... :-P
Massor med skitsnack om allt mellan himmel och jord och massor med uppåtpuffar (jag och Emma opponerade på ett examensarbete om hjärtestunder, där begreppet kommer ifrån, så Emma knows what I'm talking about!!!!!) Resten av dagen har bara flutit på, vet knappt vad jag har gjort... Jo förresten, ska ju till bokskogen med ungarna på jobb i juni och jag har hittat (google e bäst) att det finns en stig/vandringsled som man kan följa med åtta olika stopp. Vid varje stopp läser man ett kapitel ur sagan "Flisan i Bokskogen" som utspelar sig just i bokskogen (bäst att klargöra det, så att brosan oxå hänger med hahaha) och det kommer att bli supermysigt/roligt!!! Längtar själv!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar