måndag 4 maj 2009

Studiebesök Brandkåren

Idag har vi varit på studiebesök med barnen på brandkåren. Varje termin har vi brandvecka och vi startar alltid med studiebesöket så detta var tredje gången jag var med. Alltid lika kul för barnen att få krypa in i en brandbil, det är något magiskt!! I förra veckan läste vi en bok om mössens brandstation och deras olika uppdrag. Sedan fick barnen sitta ner och fundera ut olika frågor som vi skulle ställa till brandmännen idag. Mitt i bland barnens frågor, säger Berit, en kollega till mig, "Jag har en fråga som du Lena inte vågar ställa!" Jaha tänkte jag, vad kan det vara, hade ingen aning... Då säger Berit, högt och tydligt, "Jo hon undrar om det finns många singelbrandmän här?!??!!?" Aaaaahhhhhh, jag trodde jag skulle dö!! Jag brukar inte bli generad men där fick hon mig!!! Brandmannen, en äldre man, svarade "ja det varierar till och från" utan större notis. Skönt tänkte jag, men när vi sedan gick ut där stegbilen stod, vinkade han till sig en ung brandman, viskade något i hans öra, vände sig om och pekade på mig varav den unge brandmannen slängde iväg ett stort leende.... jag ville sjunka genom golvet....
Till saken hör att jag är duktig på att driva med både Berit, Helene och mina andra kollegor och tydligen var det Helene som hade fått Berit till att ställa frågan. Tänkte först för mig själv att hämnden är ljuv, men detta är nog snarare deras hämnd mot mig för allt jag gjort innan!!! Ja, goda skratt blev det massor av och det blev verkligen en toppendag! Skönt att ha kolleger man kan busa med :D

3 kommentarer:

  1. Det var det basta som kunde handa dig!!!! *skrattar* LIKA GOTT!!!!!!!!!!!! PUSSSSSSSS

    SvaraRadera
  2. Hej min vän!
    Jag håller med att det var det bästa som kunde hända men man ska inte ropa hej ännu.
    För du vet med kolleger på jobb är du aldrig säker. Jag tycktdet var underbart att se dig bli så röd i huvudet. Nu var jag snäll eller hur. Kram. Berit.

    SvaraRadera
  3. Hahaha, ja nu var du verkligen snäll och det tackar jag så ödmjukast för :D (men de va kul att se dig skratta så supermycket!!!) =)

    SvaraRadera