söndag 10 maj 2009

Helg full med uppåtpuffar

Ahhhh, vad jag mår bra!! En helg full med massor av uppåtpuffar (när man säger/gör något snällt). Det hela började i fredags då jag slutade redan 13.30. Åkte direkt hem till Trelle och rusade ner till Min Salong för att bli klippt. Stackars Gunilla har brutit handleden så jag blev klippt av Elisabeth istället och det känns alltid lika skönt att få väck slitna toppar!!! Körde och storhandlade inför lördagen och kvällen avslutades dock med lite mindre rolig städning. Alltid tradigt, men så gött de känns efteråt :D
Helt galet steg jag frivilligt upp klockan 08.00 igår för att åka in till Malmö och träffa Marie. Frukost på Espresso House (mmmmmm *slurp*) och sedan lite shopping. Klockan 13 var det dags att infinna sig på MAC där vi båda hade tid bokad för rådgivning. Jag bad att få testa med färger och Marie valde en mörkare, intensivare (=flört-look) som blev (ursäkta språket) asbra!! Ja de blev ju min oxå, så klart haha. Kan helt klart tänka mig att gå och bli sminkad igen, inför en stor fest, bröllop, dop (som de lär bli till hösten) eller bara för att.
Carolina som sminkade oss (bilden) var super trevlig/kunnig och det var så skönt att kunna få råd av någon som verkligen kan sin sak. Har nu fått en hum om vad jag ska undvika och vad som klär mig. Ska bara våga med färgerna :D Förresten, så här heta, jag menar fina, blev vi !!!!
Direkt hem för att förbereda inför kvällen då päronen och faster Sonja kom på middag. Inte för att skryta, eller jo, lite!!! så blev det en kanon middag!! Fick till en riktigt fin dukning och med lite tur, nä jag menar skicklighet blev maten, ja faktiskt va detta den bästa middagsbjudning jag haft! Riktig tur att de skedde när de va de viktigaste matkritikerna på besök!!! Till förätt hade vi krustader (hälften fyllda med räkstuvning, hälften med camembertost och hjortronsylt) som smällt ihop i ugnen. Första gången jag gjorde dem och turligt nog blev de kanon! Min favo blev camembert/ hjortronfyllningen :D Till huvudrätt serverades stekt kyckling blandad med färsk pasta fylld med spenat och ricotto, blandat ihop med cabonarasås, babyspenatblad och paprika, *slurp*!!! Men de bästa kom nog allt till sist. Trots fulla magar slickade mina gäster sig om munnen när efterrätten bars in... Årets första äppelpaj med vaniljsås, mmmmmmmm :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar