onsdag 6 maj 2009

Äntligen bokat!!!

Uj, nu har det hänt en hel del faktiskt. Fredrik och jag har äntligen fått bokat våra biljetter till Aussieland igen. Vi fick ner priset en aning genom att flyga ut på torsdagen istället för lördagen (inte mig emot!!!!). Så nu sticker vi tors den 9 Juli och kommer hem sön den 16 Aug på morgonkvisten. Vi landar i London kl 16.00 på lördagen men de går inga flighter till CPH utan endast till Sthlm men sen går de inga tåg så då tänkte vi att vi lika bra kunde stanna och åka in till centrala London och träffa lite vänner istället (och kanske ta nått gott att dricka :-P ) Börjar sen jobba direkt på måndagen men det gick bra förra året och denna gången vet jag mer hur jag kan förberedda så att allt är klart till inskolningarna. Så jag tar pappsens fras: "De blir nog bra me de!" :D
AIK var gäster igår uppe på vår älskade Fjongavallen och givetvis spöa vi skiten ur dom (hehe)!!! 1-0 till Trelle och tre fina poäng gjorde att vi klättrade upp till en fjärde plats i tabellen (BP ska dock spela idag) Måste säga att det var skönt att det var Drugge som fick sätta målet efter hans miss i början. Jag brukar stå med Johan och hans polare i klacken och halva nöjet är att höra deras kommentarer. Ex:"Kan du inte göra mål kan du i alla fall skada honom (AIKaren) lite" För att inte nämna deras pikar/kommentarer/ komplimanger till stinsen, det växlar kraftigt kan jag säga!! :D På vägen upp till matchen gick vi förbi tre AIKare där en av fjollorna på riktigt södermalms stockholmska klämmer ur sig:"Fast dom pratar ju inte riktigt den här akademiska skånskan!" Va fan e "akademisk skånska"???????? Sicken TÖNT!!!
Fick mina bågar mosade idag på jobb. Busade med barnen och glasögonen hamnade underst, aldrig kul när man hör det knakade ljudet, fick hjärtat i halsen men Forsbergs fixade det på direkten. Var lite nervös, såg hur pengarna började fladdra iväg :-P men det blev free of charge :D
Nu har jag bott i min fina lya i ett halvår och saker och ting börjar verkligen falla på plats, även telias skitmög. Orkar inte ens skriva om läget där... Fick satt upp modem etc på vägen under sminkbordet och buntat ihop alla miljoner sladdar (känns så många i alla fall) så nu ska de allt bli lättare att städa. Pappsen e en riktigt fiffig en!! Ikväll är det åter igen dags för Grey's Anatomy kväll. Bree, Kristy och Claire saknas men annars är vi alla.... dvs. jag :D Tur jag har Marie på luren!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar