fredag 5 oktober 2012

Morgonträning???

Morgonträning... Ja, nä, njäa kanske!?!?
Jag har lite svårt att förstå tjusningen med att stiga upp tidigare bara för att hinna träna innan jobb. På torsdagar har jag löpträning men Heléne "lurade" med mig på en shoppingrunda efter jobb istället (vilket är en heeeelt annan historia!!!) men vilket fall som så blev det ingen löprunda igår. Min första tanke var att ta det i eftermiddag när jag kommer hem, men eftersom det ska regna i eftermiddag fick jag då en idé. Varför inte stiga upp tidigare?!? Tänk så pigg jag kommer att bli :D Well...
Först och främst tog det en halv hink med energi för att ens ta mig ur sängen (när jag visste att jag egentligen kunde ligga kvar 1 timme till), sen var det mörkt och kaaaaalt ute så jag fick gå upp och hämta en tröja till... Sen när jag väl var uppvärmd och började springa så var det jobbigt (och andra sidan, det är det varje gång jag ger mig ut. Har inte hittat mitt flow ännu men dom säger ju att det tar några gånger!) Dock är det helt otroligt vad man kan manipulera sin hjärna och tur nog har jag massor av "jävlar-annama" i mig (fråga mina föräldrar, dom vet haha) Så efter en stund var det helt OK och jag hade taggat till ordentligt. Imorse fick jag nytt rekord på både tid och avstånd, häftigt! Dock sista biten var det mycket "mind over matters" och jag fick peppa mig själv ordentligt för att inte promenera sista 0,5km. Kände mig GRYMT duktig när jag kom hem men såklart kommer det ett men!
Nu var jag ju tvungen att snabbt fixa gröt (var vrålhungrig när jag kom hem), hinna "svettas av", duscha, klä och sminka och ändå inte stressa för jag ville inte börja svettas igen. Först nu när jag sitter på bussen känner jag att jag börjar komma ner i varv och nu blir det till att burra ner mig i sätet för 40min sömn innan ankomst till Malmö :)
Så njäa, jag vet inte riktigt vad jag tycker om att stiga upp tidigare bara för att träna... Jag är inte helt såld!

1 kommentar: